Sofias strumpor

Det är inte så lätt att ha ett konsumtionsbegränsat år när man är glömsk och inte får med sig kassen med garn och stickor till långhelgen i norra Värmland.

Svag till sinnet som jag är motiverade jag därför ett garnköp med att jag ju ändå producerar något användbart. Vid ett stopp på Coop Forum i Karlskoga köpte jag således ett garnnystan av märket Sport och fyra stumpstickor. Och av misstag, även ett mönster som jag trodde var gratis men som kostade tjugo kronor. Ur detta kom dessa strumpor!

Sofias strumpor

Jag kan inte länka till mönstret (tänker att det är viss upphovsrätt på köpta grejer), men det finns ett annat mönster som är nästan precis likadant! Här, i bloggen Jojo kan själv!

Jag har en smal storlek 38 i fötter. Stickade på stickor nr 4 och minskade fyra extra maskor efter att hälen var gjord. Sitter som en smäck, som ni ser!

Kommentera

