Avsnitt 13: Where we’re going we don’t need mönster

Boken vi lottar ut!

Boken vi lottar ut!

En aningen trött och förvirrad söndag pratar vi om att sticka utan mönster, samt lite saker att tänka på om man vill ta bilder på sin stickning. Dagens stickspår: Ingenjörer.

Lyssna direkt här, eller i din vanliga poddlyssnare. Och prata med oss Facebook – och tävla om boken! – och Ravelry.

Mönster vi pratar om:
Circe
Turban(d)
Birdie Fair Isle Cardigan
Derica Kane
Hermione’s Everyday Socks

Annat:
Magpies, Homebodies and Nomads
Sticka på landet om hönsestrik
Matilde Skår om hönsestrik

3 thoughts on “Avsnitt 13: Where we’re going we don’t need mönster

  1. Åh, jag vill vara med och tävla! Jag har börjat sticka nu i höst, som en kombination av inspirationen från er podd och arbetslöshet vilket frigör mycket tid. Eftersom jag fortfarande är ganska långsam så är mina projekt relativt små (handledsvärmare någon?) och jag får klassificera mig som en Magpie. Jag hoppas dock att jag kan utvecklas till en Nomad, och så där härligt ha med mig en stickning och ~*skapa något*~ på resor och annan dötid. Tack för bästa podden!

Kommentera

