Chuck – när jag stickade en hösttröja i maj

_MG_0400 Nä, jag har inte fått en stroke, det är bara vårsolen som bländar mig.

Chuck är en snabbstickad, kort ulltröja med sofistikerat flätmönster framtill av Andi Satterlund. Mönstret är sådär alldeles lagom utmanande men enkelt så att det nästan är omöjligt att lägga ifrån sig.

_MG_0408Endast en vecka tog det att sticka upp tröjan; jag ville bli av med garnet som legat och väntat sedan i vintras någon gång, men inte sitta med en tjock höststickning maj ut. Så jag beställde nytt garn i bomull och lin, och stickade Chuck under tiden jag väntade på att det skulle komma fram.

_MG_0393Nu är garnet framme, och jag har precis lagt upp till en lättare sommarkofta som förhoppningsvis passar bättre den kommande årstiden. Chuck får vänta i garderoben så länge.

/Caroline

Kommentera

