Avsnitt 29: Shawl we dance?

Julias Foothills

Julias Foothills

Sjalar – bra eller anus? Vi grottar ner oss i avancerad halsvärmning. Dessutom pratar vi lite mer barnstickning med nya perspektiv och lärdomar. Et cetera, et cetera.

Lyssna direkt här eller i din poddlyssnare. På Facebook och Ravelry kan du snacka sjalar med oss – och ställ dina frågor om allt mellan himmel och jord!

Mönster:
Paulie
Sundottir
Schnee
Siri
Garter ear flap hat
Wolly jumpsuit
Marius overall
Heartwarmer
Stripe Study
Color Affection
Different Lines
Foothills
Ishbel
Orion’s Belt
Starlight Express
Elowen Shawl
Skuld

Annat:
BC Garn Allino
Veera Velimäki
Anna Dalvi

5 thoughts on “Avsnitt 29: Shawl we dance?

  1. Angående mønstre og designere … jeg veit det er et kjedelig råd, men det er nettopp for dette at Ravelry er skapt. Skriv under Notes på ditt prosjekt (Schnee) hva som fungerte og hva som ikke fungerte for da kan andre som kommer etter få informasjon om problematiske ting ved mønsteret. For eksempel hvordan det er skrevet.

    Ellers, igjen, tusen takk, jenter, for et nytt, flott program 😀

  2. Tack för ett, som vanligt, bra avsnitt! Ni ville ha in lite frågor 😀. Jag har två. Dels har jag hört/läst om en knappkant som stickas direkt på koftan, så man inte behöver plocka upp en massa maskor efter. Man ska tydligen använda sig av lyfta maskor på något sätt. Tror att Clara Stickar lagt ut någon bild. Kan ni förklara lite mer i detalj hur det går till att sticka en sådan kant? Skulle göra mig superlycklig! Min nästa fråga gäller ett mönster jag inte lyckas hitta. Jag är ett stort fan av The Big Bang Theory, och då speciellt av Bernadettes koftor. Vet någon av er vad mönstret heter och var man kan hitta detta eller något liknande? Tack på förhand!

  3. Hei – dere snakket om å ha en sneak-peek av mønster før man evt kjøper. Pickles.no har en variant av dette – de legger ut en størrelse (storlek) av et mønster gratis. En fin løsning, ikke sant?

  4. Hej tack för ännu ett roligt avsnitt! Jag älskar sjalar, både att sticka och bära. Har dock insett att sjalar i 100% ull blir för varmt så försöker hitta svalare alternativ… Angående frågor så är jag lite nyfiken hur ni blev vänner? Var det via stickintresset eller var det bara en lycklig slump att ni alla stickar? Är väldigt avundsjuk då jag saknar handarbetande vänner. Kram på er alla! Längtar till nästa avsnitt:)

  5. Hej!

    Tack för en grym podd – betyder efterfrågan på frågor att inspirationen börjar tryta? Hoppas inte, för den här podden är min absoluta favorit!
    Till er som har barn – hur i all världen gör ni för att få tid att sticka? finns det nåt sommarkollo för stickungar? (Sticklingar?)
    Och, om ni orkar med en dum fråga, vad är eg skillnaden på olika sorters garn, dk och worsted etc? Hur vet man vilket som är vilket? Och vad har man dom olika till?

Kommentera

