Avsnitt 30: Frågestund, del 1

Strumpa!

Bamboo stitch

Vi tar oss an era frågor och svarar bland annat på vem som är vem, hur man hittar orken att ta sig igenom en hel kofta, och mycket mer. Eftersom ni är så nyfikna och vi är så pladdriga så insåg vi halvvägs igenom att vi får dela upp svarandet i två delar. Fortsättning följer!

Lyssna som alltid här i din datta, eller i valfri poddlyssnare. På Facebook och Ravelry kan du ha synpunkter på det mesta.

Mönster:
Schnee
Siri
Euclid
Cecilia
Safire
Myrna
Spice Trail from the East
Borough
Steinway Hat
Jackie O-Tee
(Annans grågröna sjal var en Different Lines)

Annat:
Bamboo stitch
Annan och Julia och Amandas träffasförstagången-video.
Bernadette-kofta på Ebay
Dito på Modcloth

3 thoughts on “Avsnitt 30: Frågestund, del 1

  1. Hej (igen)!
    Tack för ännu ett bra avsnitt, och för svar på mina frågor. Ville bara berätta att jag naturligtvis frågat Clara stickar om kanten, som jag tror bland annat används på Slanted Sleeven(?), men tyvärr inte fått något svar. När det gäller Bernadettes kofta är den första en köpekofta, men övriga hemstickade (se http://www.knittingtipsbyjudy.com/cel10.html). Men flera av koftorna ni tipsade om var minst lika fina, och jag tror att ni faktiskt inspirerat mig till att ge mig på mitt första projekt på engelska. Det lutar åt att det blir en Safire. Så tusen tack igen!

  2. Jag är egentligen mer fascinerad av Amys koftor … De ser ut som om hon stickar dem själv efter gamla herrmönster från 1982.

Kommentera

