Avsnitt 44: Kilovis med koftor

trippelkofta

Toppbilderna från hashtagen #trippelkofta på instagram (vilket förstås förändras hela tiden, men när jag satt med avsnittet). Första raden: @sudderutt, @juliaskott, @idberg Andra raden: @saraklint1, @mumari, @lila_li_ Tredje raden: @sudderutt, @tessweck, @idberg

Vi tuggar lite trippelkofta – och funderar på nästa gemensamma utmaning. Och så garn i högar, lådor och skåp.

Lyssna direkt här eller där du samlar dina poddar. På Facebook och Ravelry kan du prata med oss!

Här är förresten en bild på Annans fina senapsgula koftprojekt, om du blev nyfiken när vi pratade om den.

image_medium2

Mönster:
Petal Yoke Cardigan
Calligraphy (kofta)
Lilla My (kofta)
Owlie Sleep Sack (bebispåse)
Kersen (kofta)
Iðunn (kofta)
Itineris (den randiga sjalen Julia pratar om)
Pair-a-normal socks (strumpor)
Kerstin (kofta)
Ella Funt (barnkofta)

Annat:
Tant Kofta (butik)
Litet nystan (butik)
Drops Nepal (garn)
Koftan Siri i Gokväll i SVT
Clara Linnea – blogg och webbshop
Moods of Colors (färgare)

5 thoughts on “Avsnitt 44: Kilovis med koftor

  1. Hej Rätt avigt!
    Jag är en trogen lyssnare som kör era avsnitt på repeat eftersom de, i mitt tycke, inte kommer ofta nog för att räcka. Det nya avsnittet om koftor är helt i min smak eftersom jag lärde mig sticka enkom för att jag ville ha koftor, många sådana. Nu har jag kedjestickat koftor i ett år och det har blivit en rejäl hög, som jag visade upp på Instagram för ett tag sedan.

    När jag fick se min bild i headern för detta avsnittet blev jag förvånad för ingen har kontaktat mig och frågat om ni får publicera bilden. Jag har mina stickbilder lite här och var, men alla som önskat låna en bild tidigare har alltid bett om lov och dessutom angett källa så att rätt personer får cred för sina bilder. Okej, jag taggade bilden med #trippelkofta, men det betyder inte att jag gett er rättigheterna till bilden. Så jag tycker att ni bör ange upphovet till bilderna i det här inlägget!

    • Hej! Du har förstås helt rätt. Jag tog en skärmdump av de nio topp-rankade bilderna på hashtagen och tänkte att där går det ju enkelt att hitta dem, och att eftersom det inte var någon enskild person vars bild jag tagit (alltså en enda bild) så skulle det funka, men det var slarvigt av mig.

      Vill du att jag tar bort den, eller är det OK om jag lägger till bildcredd?

      • Hej!
        Det är helt okej med bildcred. Finns ingen anledning att ta bort bilden. Tack!

  2. Ping: Onsdag 17/2 | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

  3. Ping: Stickprojekt: Braid hills cardigan - Carina Malmgren

Kommentera

