Avsnitt 49: Knäppa knäppt

12976693_583683615143693_1281892583_n

Hur håller man bäst ihop sina koftor? Och vill vi provsmaka alla garner eller hålla oss bara till det vi känner till och gillar?

Glöm inte att vi har födelsedagskalas den 21 maj!

Lyssna direkt här eller där du har dina poddar. På Facebook och Ravelry kan du prata med oss!

Mönster:
Måndagsgenser (tröja)
Hermione’s Everyday Socks (strumpor)
Skew (strumpa)
No heel holes (strumpor)
Mysteriosa (sjal)
Elementary Watson Socks (strumpor)
Birdie (kofta)
Kerstin (kofta)
Juni (kofta)

Annat:
Anna Dandelion (färgare)
Knitmore Girls om att modda dragkedjor

3 thoughts on “Avsnitt 49: Knäppa knäppt

  1. jag stickar inte mina sockor taat men jag stickar dem någorlunda parallellt, på strumpstickor. Jag gjorde så med mina senaste sockor och gör så med de jag stickar nu. Funkar utmärkt för mig. tricket är att inte avsluta någon av dem förrän det känns som om man lika gärna kan avsluta båda.

  2. Ping: Dubbelpodd | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

  3. Haha jag sitter just med en siri i drops cotton merino i knät när jag lyssnade på detta avsnittet, måste säga att det är en oförskämt fin kombo!

Kommentera

