Avsnitt 66: Dödergök!

Screen Shot 2017-04-13 at 16.53.53Ibland är hon Dödergök, ibland Erika. Vi pratar om strumpor, att bo i skogen där det inte finns garnaffärer, bloggande, och annat trevligt.

Här hittar ni Dödergök-bloggen och Dödergök-instagram.

Vill du stötta oss på Patreon?

Lyssna direkt här eller där du har dina poddar. Och prata med oss på Facebook och Ravelry!

Mönster:
Petter (strumpor)
Glittertind (barnkofta)
Galdhöpiggen (tröja)
Mahy (sjal)
Weatherman (tröja)

Annat:
Dödergöks sockutmaning
Erikas mönster på Ravelry

Save

4 thoughts on “Avsnitt 66: Dödergök!

  1. Intressant och inspirerande intervju men ljudet är dåligt. Det är eko i i spel inspelningsrummet och Erikas röst hörs ibland inte. Funkar inte att höja ljudet när Julias röst blir jättehög. Vore toppen om det gick att lyssna på podden på resan till och från jobbet trots lite bullrig omgivning.

  2. Hej! En liten fråga jag funderat på länge 🙂 Jag är en nybiten stickare som älskar att sitta på pinterest och hitta mönster och ideer. Jag har en liten fråga om dessa mönster som kanske ni kan svara på?

    Ibland när man hittar ett mönster på pinterest, kan det vara svårt att hitta vem som i grunden gjort mönstret. Om jag inte vet vem som gjort mönstret, kan jag ändå fota mitt plagg och lägga upp det på tex instagram? Med andra ord, kan jag lägga upp en stickning utan att evta vem som gjort mönstret och hänvisa till det? Hur fungerar det med lagar och upphovsrtätt i stickvärlden?

    Självklart om man vet vem som har gjort mönstret så hänvisar man dit, frågan gäller bara i de fall när man inte vet 🙂

    • Ja, hur tänker du att ett foto på ditt egna plagg skulle inkräkta på någon annans upphovsrätt? Du får fotografera dina egna kläder, även om de är designade av någon annan.

Kommentera

