Avsnitt 4: ”Han klippte VAD med tygsaxen?”

Alternativ titel: We are living in a material world – vi pratar stickning som materialsport. Stickor, markörer, saxar och dylikt. Vi pratar också om att sticka till andra människor, och Sofia hänger ut sin sambo mer än en gång för olika sorters ohemult beteende.

Det är förstås enklast att prenumerera på Rätt avigt i iTunes eller Podkicker eller någon annan poddtjänst, så du alltid får en uppdatering när det kommer ett nytt avsnitt, men du kan också lyssna direkt genom att klicka här. Och så kan du prata vidare med oss på Facebook och Ravelry.

Zilver(Vi after-poddade lite. Zilver går att sticka på också efter några glas rosé, även om Julia fick titta efter några gånger så det blivit rätt.)

Mönster vi pratar om:
Romandas sjal
Tretimmarströjan
Brocade Baby Jumper
Zilver
Siri
Jackie O-Tee

11 tankar på “Avsnitt 4: ”Han klippte VAD med tygsaxen?”

  1. Min mamma fäste en liten tygremsa/tygband i handtaget på sin tygsax. Gud nåde den som använde den till något annat än tyg eller garn. Hon har fortfarande kvar den 30 år senare så det funkade. Inser nu när jag skriver detta att jag borde köpa något snyggt band nästa gång jag är på stan för att göra samma sak…

  2. Tack för en jätteproffsig pod! Jag måste instämma i er reflexion kring män och kolfiber. Jag håller på att köpa hiyahiya i mina vanligaste storlekar och sprang då på ett kit med carbonz på rea, ”endast” 1000 kr. Jag visade dem, på skämt, för min balanserade men generöse man. Nu frågar han varje gång det kommer något större än kuvert i brevlådan om det är mina kolfiberstickor.

  3. Tyg- och trådsaxarna ligger i en låda i mitt skrivbord och jag tror inte att maken ens skulle hitta dem om han så försökte. Fast när de ligger framme får jag se till att vara snabb om han kommer in och behöver klippa något. Däremot hade jag köpt en speciell hårsax för att klippa bort kluvna hårtoppar med – och den klippte maken NAGLARNA med! Så nu är den hans nagelsax och jag har ingen hårsax.

  4. Hei! Veldig fin podd, som jeg nå hører meg gjennom fra starten. I avsnitt 4 snakker Julia (tror jeg?) om en strikkefasthets-måle-greie med to firkanter som viser 10×10 cm. Hørtes veldig nyttig (altså smart/anvendgelig) ut! Vet dere hva en sånn dings heter, eventuelt hvor den skulle være mulig å få tak i? Stor takk fra fan i Norge. 🙂

Lämna en kommentar